Imponerande bemötande

Bemötande och service i offentlig verksamhet

Rätt bemötande är nyckeln till framgång!

I en värld där både konsumtionen och konkurrensen ökar är förmågan att bemöta kunden/medborgaren på ett positivt och professionellt sätt framtidens allra viktigaste konkurrensvapen. Kunder, brukare, invånare m.fl. kräver mer idag, och även offentlig verksamhet måste visa att dess bemötande håller hög klass. 

I rollen ingår också att kunna hantera missnöjda och besvärliga medborgare och förvandla dem till nöjda och lojala. Eller att kommunicera en myndighetsutövning som ibland går emot vad den andra vill. Detta är en utmaning som kräver kraft, kunskaper och tålamod. Det är också en utmaning som ger stor belöning när man lyckas. Både i form av resultat och arbetsglädje!

Denna utbildning om bemötande och service i offentlig verksamhet går igenom hur ni på din arbetsplats kan utveckla ett imponerande bemötande gentemot de människor ni  träffar. När ni kan påverka brukarens, medborgarens, eller kundens upplevelser kan ni komma mycket längre än ni tror.

Lars JO Larsson

Lars JO Larsson är en skicklig kommunikatör och också en magisk historieberättare som hjälper sina kunder att lyfta fram sina historier, väva berättelser att svepa tjänsten i och få med kunderna på en resa de aldrig glömmer. Han är retoriker och hjälper alla såväl tjänstemän som politiker med deras budskap. Lars tar er från inspiration till resultat!

Pris

2000 kr (exkl. moms) per användarlicens.

15% rabatt för grupper på minst 10 deltagare.
25% rabatt för grupper på minst 50 deltagare.

Utbildningen är 1 timme och 20 minuter lång. 

När du köper en OnDemand-utbildning hos Piku får du tillgång till kursen på vår digitala utbildningsplattform. Licensen till kursen gäller i 30 dagar från att inbjudan till utbildningsplattformen skickats ut.

Du får din inloggning till kursplattformen via mail senast dagen efter beställning. 

Andra utbildningar för dig:

När arbetstagaren inte klarar av sitt arbete

Längd: 6 tim 30 min
Utbildare: Georg Frick
Pris: 2 500 kr (exkl. moms)

Även om man misstänker att en anställd inte klarar sitt arbete innebär det inte alltid att så är fallet – och även om det stämmer, är det en känslig situation som måste hanteras rätt. Hur får du som chef agera i denna situation?

Läs mer »

Motiverande samtal

Längd: 1 tim 47 min
Utbildare: Lars JO Larsson
Pris: 2000 kr (exkl. moms)

Som ledare i förändring behöver du både planera, förstå hur människor reagerar i förändring och hantera det oväntade.

Läs mer »

LAS-utredningen presenteras

Längd: 1 tim 40 min
Utbildare: Georg Frick
Pris: 2000 kr (exkl. moms)

SOU 2020:30-utredningens förslag kommer, om de genomförs, att få konskevenser för en del arbetsrättsliga frågor inom kommun och region.

Läs mer »

Jobbiga samtal med jobbiga typer

Längd: 1 tim 56 min
Utbildare: Lars JO Larsson
Pris: 2000 kr (exkl. moms)

Alla har vi stött på den där typen som sätter käppar i hjulet. Vad är det som gör att en människa uppfattas som besvärlig? Hur ska man samarbeta med en sådan person?

Läs mer »