Search

En inspelad utbildning från Piku

Imponerande bemötande

Värdet av god service i den offentliga sektorn

Rätt bemötande är nyckeln till framgång!

I en värld där både konsumtionen och konkurrensen ökar är förmågan att bemöta kunden/medborgaren på ett positivt och professionellt sätt framtidens allra viktigaste konkurrensvapen. Kunder, brukare, invånare m.fl. kräver mer idag, och även offentlig verksamhet måste visa att dess bemötande håller hög klass. 

I rollen ingår också att kunna hantera missnöjda och besvärliga medborgare och förvandla dem till nöjda och lojala. Eller att kommunicera en myndighetsutövning som ibland går emot vad den andra vill. Detta är en utmaning som kräver kraft, kunskaper och tålamod. Det är också en utmaning som ger stor belöning när man lyckas. Både i form av resultat och arbetsglädje!

Denna utbildning om bemötande och service i offentlig verksamhet går igenom hur ni på din arbetsplats kan utveckla ett imponerande bemötande gentemot de människor ni  träffar. När ni kan påverka brukarens, medborgarens, eller kundens upplevelser kan ni komma mycket längre än ni tror.

Lars JO Larsson, ledarutbildning bas i Malmö

Lars JO Larsson är en skicklig kommunikatör och också en magisk historieberättare som hjälper sina kunder att lyfta fram sina historier, väva berättelser att svepa tjänsten i och få med kunderna på en resa de aldrig glömmer. Han är retoriker och hjälper alla såväl tjänstemän som politiker med deras budskap. Lars tar er från inspiration till resultat!

Pris: 1500 kr (exkl moms) per deltagare. Observera att ubildningslicensen är personlig och inte får delas med någon annan.

Så fungerar det:

När du beställer en inspelad Piku-utbildning skickar vi dig en inloggning till vår digitala utbildningsplattform till din e-post. Du har tillgång till utbildningen i 3 månader från att inbjudan till utbildningsplattformen skickats ut och kan gå den hur många gånger du vill under denna period. På de allra flesta av våra utbildningar kan du välja att ladda ned ett diplom när du är klar.

Fler inspelade utbildningar för dig:

Kommunen – i händelse av kris och krig

Längd: 1 tim, 30 min
Utbildare: Patrik Thomé
Att arbeta med eller ansvara för säkerhet och beredskap i en kommun är med andra ord en komplex uppgift. I många kommuner har man anställt nya personer som ska axla detta ansvar, och det är viktigt att de får tillgång till kunskapen och informationen som uppdraget kräver.

Beställ »

Signalskydd – vad är det och hur inför man det i kommunen?

Längd: 1 tim, 30 min
Utbildare: Patrik Thomé
Att ha ett säkert samband med länsstyrelsen i form av informationssystem SIGNE är något alla kommuner behöver, inte minst i höjd beredskap. Patrik Thomé förklarar vad signalskydd innebär och hur kommunen praktiskt kan gå till väga för att införa en signalskyddsorganisation

Beställ »

Grunder i säkerhetsskydd för kommuner

Längd: 1 tim, 30 min
Utbildare: Patrik Thomé
Rollen som säkerhetsansvarig, beredskapssamordnare eller liknande har sällan varit så viktig som nu. Men hur ser arbetet ut i praktiken för någon i denna roll, och hur arbetar man konkret med en krigsorganisation och olika typer av beredskapsplaner?

Beställ »

Få nyheter direkt i din mejl

Här kan du skriva upp dig för att få nyhetsbrev om Pikus kommande utbildningar. Du kan när som helst avregistrera dig eller ändra dina val.